A közösségi média megjósolja a jövőt
2013. 07. 10. 10 : 32

Címkék: jövő közösségi média social media social bistro marketing továbbképzés social bistro kurzus

Noha kétségkívül rengeteg információ nyerhető a közösségi médiából, ez elég ahhoz, hogy valós események kimenetelét megjósolhassuk?

Noreena Hertz, egy brit közgazdász mindenképpen igennel válaszol erre a kérdésre. Véleménye szerint a Twitteren és Facebookon történő véleményformálás elemzése az egyik legjelentősebb előrejelzési módszerré fog válni.

Hogy elméletét tesztelje, ő és informatikusokból, szociológusokból és közgazdászokból álló csapata azt tűzte ki célul, hogy a brit X-faktor győztesét megjósolják. Egy olyan algoritmust készítettek, mely nem csupán azt nézte, hogy kiről mennyit, hanem azt is, hogy kiről mit és milyen érzelmekkel beszélnek az emberek. Ennek elemzése alapján Hertz szerint képesek voltak minden héten pontosan megjósolni, hogy ki megy és ki marad – jobb eredményekkel, mint a fogadóirodák.

letöltés (8).jpg

A fő probléma egyelőre a Hertz szerint, hogy a nyelv túlzottan komplex ahhoz, hogy a számítógép megértse, tehát, hogy jól lehessen használni az algoritmust, szükség van egy új tudományágra, mely az emberi tudományokat és a számítógépes tudományokat vegyíti.

Noha egyelőre csak egy televíziós tehetségkutató eredményének kiszámítására használták, véleménye szerint az algoritmus – a közösségi médiát használók nyelvezetének, pszichológiájának és kultúrájának megértése esetén – alkalmas lehet arra is, hogy politikai, vagy gazdasági eseményeket is jóval hatékonyabban előrejelezzen mindössze úgy, hogy odafigyel arra, hogy mit mond a világ.

Forrás: http://edition.cnn.com/2013/03/26/tech/noreena-hertz-social-media

Írta: Bene Zoltán

 

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://socialbistro.blog.hu/api/trackback/id/tr505392491

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.

Social Bistro

Social Bistro

A Social Bistro egy online marketinggel foglalkozó továbbképzés, de jóval több annál: új és eredeti tudást ad az arra vágyóknak. www.socialbistro.eu

Friss topikok

Címkék

beágyazás (1) beágyazott poszt (1) blog (1) brand (1) business (1) connect (1) eladás (1) embedded post (1) érdekesség (1) értékesítés (1) facebook (8) Facebook (1) facebook admin (1) facebook oldal (1) facebook toplista (1) facebook továbbképzés (1) folyamatos fejlődés (1) graph search (1) hiú (1) hivatalos (1) honlap (1) humor (1) instagram (1) instagram video (1) jövő (1) karrier (1) keresés (1) kommunikáció (1) konverzió (1) közösség (1) közösségi háló (6) közösségi marketing (3) közösségi média (14) közösségi média kvíz (1) közösségi média tippek (1) kurzus (1) kutatás (1) kvíz (1) legsikeresebb (1) legtöbb (1) like (1) márka (1) marketing eredmény (1) marketing képzés (1) marketing továbbképzés (1) megosztás (2) myrtis creative (1) nyeremény (1) nyereményjáték (1) nyerj (1) önéletrajz (1) online (1) online kommunikáció (1) online marketing (5) online ügyfélszolgálat (2) optimalizáció (1) összekötés (1) reklám (1) search (1) siker (1) sikeres reklámok (1) simicz tamás (2) socialbistro (2) social bistro (10) social bistro képzés (2) social bistro közösségi média (1) social bistro kurzus (2) social bistro kvíz (1) social bistro marketing (4) social bistro marketing továbbképzés (2) social bistro quiz (1) social bistro tippek (2) social bistro továbbképzés (3) social media (6) szabályos (1) szeminárium (1) szépművészeti múzeum (1) tanulás (1) tartalommenedzsment (1) termék (1) tippek (1) top 10 (1) továbbképzés (5) trend (1) twitter (3) ügyfélszolgálat (1) üüzleti kommunikáció (1) üzlet (1) vicces (1) vine (1) weboldal (1) website (1) Címkefelhő

süti beállítások módosítása