A közösségi média pszichológiája
2013. 06. 28. 18 : 28
A közösségi média az egyik leghatékonyabb marketingcsatorna, amivel csak egy vállalat rendelkezhet. De miért is?
A válasz a közösségi média jellegében rejtőzik – nevezetesen, hogy (akár az online szóbeszédek alapján, akár nem) a többi csatornával ellentétben elsőként a fogyasztónak kell nyitnia a márka felé, amely csak ezek után tud párbeszédet kezdeményeznie vele.
Gyakorlatilag nem számít, hogy a fogyasztó milyen apró gesztust tesz – akár csak egy lájk, akár csak a márka oldalának meglátogatása – ha már energiát fektetett valamibe, valamilyen szinten ragaszkodni is fog hozzá.
Hogy miért? A magyarázatot a pszichológiában találjuk. Ha szívességet teszünk valakinek – a befektetett idő és energia miatt – valamilyen módon törődni is fogunk vele. Nyilvánvalóan a legtöbb apró szívességet, amit másoknak tettünk másodpercek alatt elfelejtjük és egyáltalán nem gondoljuk, hogy bármilyen kihatása lenne az érzelmeinkre. Ettől függetlenül ez a jelenség igencsak létező és valós, legalábbis az itt található tanulmány szerint.
És az sem meglepő, hogy ez a hatás sokkal gyengébb márka és fogyasztó, mint két valós ember között, de még mindig jóval erősebb kapcsolatot eredményez, mint a hagyományos hirdetések.
És persze erre a hatásra még ráépülnek mások is:
- A közösségi médiával ellentétben a hagyományos médiában a fogyasztóra rákényszerítik a reklámokat, és – képletesen szólva – megmondják neki, hogy mit akar, ami sokak számára visszás hatást válthat ki.
- A közösségi média lehetőséget nyújt arra, hogy sokkal jobban lehessen célozni kisebb csoportokat és kisebb csoportoknak egyszerűbb releváns, szimpatikus tartalmat nyújtani, mint általánosságban mindenkinek.
Forrás: http://smartblogs.com/social-media/2013/03/22/the-secret-psychology-of-effective-social-media-relationships/
Írta: Bene Zoltán
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.