Ügyfélszolgálat online? Elmondjuk, hogy miért jó!
2013. 08. 02. 17 : 58

Címkék: facebook ügyfélszolgálat twitter közösségi média közösségi háló online ügyfélszolgálat social bistro továbbképzés social bistro marketing

A következő infografika azt mutatja meg, melyek azok a vállalatok, melyek sikeresen áthelyezték a vevőkkel való kapcsolattartást, ügyfélszolgálatot és törődést a közösségi média területeire.

Mi a közös bennük? Hogyan viselkednek a platformokon? A közösségi médián keresztül érdeklődő vásárló szokásai mások, mint a hagyományos vásárlóé?

Példaként pár érdekes információ, melyet Francisco Rosales kiemelt az infografika alapján:

  • A cégek már nem csak Twitter-en tartanak fenn online ügyfélszolgálatot, hanem majdnem minden közösségi médián való megjelenést alkalmassá tesznek vevői panaszok, vélemények fogadására
  • Nem szervezik ki, inkább cégen belül tartják az ügyfélszolgálatukat (hiszen a végső fogyasztó visszacsatolása fontos lehet a termék/szolgáltatás alakításában is)
  • 24%-uk már 4-10 fős csapatot is alakított a vállalaton belül ezen problémák kezelésére és megválaszolására

Magyarországon is egyre inkább növekvő trendnek tűnik a Facebook-on való ügyfélszolgálatok (Skype, live chat, GYIK) megjelenése. Hiszen a vásárlókat ott kell elérni, ahol alapvetően nekik nem kerül plusz erőfeszítésbe megjelenni (egy távoli személyes ügyfélszolgálat, utazás, esetleges várakozás) - erre az online terek a legjobb lehetőségek. Legyen szó Facebook-on egy alkalmazásról, vagy egy Twitter accountról, egy ingyenes hívható telefonszámról - a lényeg a vevő kényelme és a válallat könnyű elérhetősége.

how_social_brands_manage_their_customer_care.jpg

Írta:

Novák Rebeka

Forrás:

http://socialmouths.com/blog/2013/07/31/how-social-brands-manage-their-customer-care/

http://www.socialbakers.com/

Szólj hozzá!

A közösségi média hatása az értékesítésre - megéri?
2013. 07. 30. 14 : 04

Címkék: értékesítés eladás konverzió közösségi média social media simicz tamás social bistro kurzus marketing eredmény

Ahogy Simicz Tamás is említette előző blogbejegyzésünkben"szerintem a marketingnek a  a legfontosabb célja az értékesítés támogatása kell, hogy legyen. Eladást, konverziót kell generálnia – hiszen ezt a célt szolgálja minden egyes aktivitás: ezért váltunk imidzset, formáljuk az arculatot, építsünk a márkát." 

Tehát nagyon fontos, hogy a marketingbe, a közösségi marketingbe invesztált összegek valahol megtérülést, eredményt mutassanak. Hiszen a közösségi média semmit sem ér a vállalkozások számára, ha valamilyen formában nincs hatással annak eredményeire.

A közösségi média hatására azonban nem úgy kell tekinteni, mint a közvetlen értékesítésére (hiszen a vásárlások nagy része nem Facebook-on keresztül történik) hanem úgy, mint egy indikátorra, mely növelheti a vásárlói kedvet, mely megszólíthatja a potenciális vásárlókat. A push marketinget elfelejthetjük: nem a kereskedőt, hanem a végső fogyasztóban kell felkeltenünk a termék iránti igényt. A potenciális vásárlók nem a mi véleményünkre kíváncsiak saját termékünkről/szolgáltatásunkról, hanem a többi vásárlóéra. Nyilvánvalóan a közösségi média erre ad teret, az előző posztunkban említett Graph Search is erre ad további lehetőségeket: a keresőből vizsgálhatjuk, hogy melyek azok az oldalak, melyeknek legtöbb ismerősünk rajongója, hova járnak, milyen termékeket fogyasztanak.

Néhány meglepő szám a Fedelta infografikájából:

  • a vásárlók 92%-a több bizalmat ad az online információnak, mint amit az eladótól hall
  • a mobilkeresések 50%-a értékesítéshez vezet
  • 81%-a szereti látni a termékeket videós értékelésekben
  • A vásárlók 75%-a egyet értett azzal, hogy más vásárlók által feltöltött videó értékelés a termékről befolyásolta a vásárlási döntésüket
  • 55%-uk megosztja vásárlásaikat a közösségi hálón

A többi már csak Rajtad és a vállalatodon múlik: mi az, amit megteszel azért a közösségi médiában, hogy az értékesítésed is növekedjen?

A Social Bistro segíthet a fejlődésben! :) Jelentkezz első kurzusunkra kedvezményes áron, melyre szeptember 16-án kerítünk sort! 

http://socialbistro.eu/kurzusok#kurzusaink

Itt a már említett infografika, mely meggyőző képet fest arról, hogy miért kell kihasználni a közösségi média adta marketing lehetőségeket:

the_effect_of_social_media_on_commerce.jpgÍrta: 

Novák Rebeka

Forrás:

http://socialmouths.com/blog/

 http://fedeltapos.com/

Szólj hozzá!

Social Bistro

Social Bistro

A Social Bistro egy online marketinggel foglalkozó továbbképzés, de jóval több annál: új és eredeti tudást ad az arra vágyóknak. www.socialbistro.eu

Friss topikok

Címkék

beágyazás (1) beágyazott poszt (1) blog (1) brand (1) business (1) connect (1) eladás (1) embedded post (1) érdekesség (1) értékesítés (1) facebook (8) Facebook (1) facebook admin (1) facebook oldal (1) facebook toplista (1) facebook továbbképzés (1) folyamatos fejlődés (1) graph search (1) hiú (1) hivatalos (1) honlap (1) humor (1) instagram (1) instagram video (1) jövő (1) karrier (1) keresés (1) kommunikáció (1) konverzió (1) közösség (1) közösségi háló (6) közösségi marketing (3) közösségi média (14) közösségi média kvíz (1) közösségi média tippek (1) kurzus (1) kutatás (1) kvíz (1) legsikeresebb (1) legtöbb (1) like (1) márka (1) marketing eredmény (1) marketing képzés (1) marketing továbbképzés (1) megosztás (2) myrtis creative (1) nyeremény (1) nyereményjáték (1) nyerj (1) önéletrajz (1) online (1) online kommunikáció (1) online marketing (5) online ügyfélszolgálat (2) optimalizáció (1) összekötés (1) reklám (1) search (1) siker (1) sikeres reklámok (1) simicz tamás (2) socialbistro (2) social bistro (10) social bistro képzés (2) social bistro közösségi média (1) social bistro kurzus (2) social bistro kvíz (1) social bistro marketing (4) social bistro marketing továbbképzés (2) social bistro quiz (1) social bistro tippek (2) social bistro továbbképzés (3) social media (6) szabályos (1) szeminárium (1) szépművészeti múzeum (1) tanulás (1) tartalommenedzsment (1) termék (1) tippek (1) top 10 (1) továbbképzés (5) trend (1) twitter (3) ügyfélszolgálat (1) üüzleti kommunikáció (1) üzlet (1) vicces (1) vine (1) weboldal (1) website (1) Címkefelhő

süti beállítások módosítása