Hogyan emelkedjen ki tartalmad a közösségi média zajából?
2013. 07. 19. 13 : 55

Címkék: tippek tartalommenedzsment marketing képzés közösségi média social bistro képzés közösségi média tippek social bistro tippek

A közösségi média zaját már a saját bőrünkön is tapasztalhatjuk: legyen szó akármilyen témáról, egyszerűen többlet van az interneten keringő információkból.

A zajból való kiemelkedést nem csak az információtöbblet nehezíti, hanem az is, hogy az embereknek nincs türelme válogatni, keresgélni ezek között az információk között, tehát a legmegfogóbb lesz a nyertes a számukra.

Az online marketing elterjedésével azonban az általános felhasználó rengeteg vállalatnak, reklámnak céltáblájává vált, tehát megszámlálhatatlan mennyiségű információ éri egy nap. Ez idővel közönyösségből álló falat épít ki a felhasználó és az információ között, ezért fel kell kelteni az érdeklődést - ki kell emelkedni a zajból.

A cél egyértelmű: át kell törni a zajt, és meg kell szerezni a közönség figyelmét! Elsősorban blogokra érvényesek a következő tippek, de természetesen lehet őket alkalmazni más közösségi média megjelenéseknél is.

beutler_lookbook_snackable1-v2.png

#Mondjam vagy mutassam?

Néha egy kép többet ér minden szónál, és ezt a felhasználók is bebizonyítják. Bármilyen egyéb média megjelenítése (videók, képek) sokkal vonzóbbá tesznek egy posztot a felhasználók számára - bizonyítottan több a megosztás egy sima, szöveges bejegyzéshez képest. (Ez igaz a Facbook posztokra is: több az elkötelezett felhasználó egy kép által!)

#Hogyan olvasnak az emberek?

Az emberek 79%-a nem olvassa el szóról szóra az interneten megjelenő cikkeket, bejegyzéseket, hanem csak átfutják őket.

Ezért megragadó címeket kell létrehoznunk, hogy egyáltalán ránk kattintsanak, illetve bekezdéseket átláthatóvá kell tennünk, könnyeddé.

#Azt add az olvasóidnak, amit elvárnak Tőled

Szervezd meg tartalmaidat úgy, hogy rendszerezve tudd átadni az információkat a felhasználóknak - így megspórolod nekik a plusz időt, amit az ömlesztett információk rendszerezésével foglalnának el.

#Integráció

A különböző platformokat próbáljuk meg a leghatékonyabb módon összekötni, hogy közönségünk ott követhessen minket, ahol neki a legkényelmesebb - legyen ez Twitter, Facebook, Pinterest, vagy YouTube

Írta:

Novák Rebeka

Források:

http://blog.lookbookhq.com/blog/bid/316189/Everyone-Wants-Multimedia-What-It-Means-for-B2B-Marketing

http://socialmouths.com/blog/2013/07/15/how-to-help-your-content-rise-above-the-noise/

Szólj hozzá!

6 közösségi média marketing hiba (amit elkerülhetsz)
2013. 07. 16. 10 : 23

Címkék: online marketing közösségi háló közösségi marketing social bistro marketing social bistro képzés social bistro közösségi média

Időnként mindenki követ el hibákat, amiket később ki kell javítani. Ez teljesen természetes dolog és nincsen ez máshogy a közösségi média világában sem.

Azonban rengeteg olyan hiba van, amelyet egy kis odafigyeléssel és utánajárással teljesen kiküszöbölhetsz. Az alábbiakban ezek közül a kiküszöbölhető hibákból olvashatsz egy válogatást. 

#1 Nincs tervezés

A közösségi média marketing jelentőségét egyre jobban kezdi felismerni mindenki – és a növekvő trendből senki sem akar kimaradni, mert mindenki fél attól, hogyha kimarad, akkor lemarad. Úgyhogy gyorsan regisztrálsz egy Facebook-oldalt, azonban a platform valamiért nem akar működni – úgyhogy szépen lassan feladod az egészet és ezzel elesel egy remek lehetőségtől.

Mert, ahogy számtalan sikersztori is bizonyítja, a platform működik, csak tudni kell használni. Ha tudod, hogy honnan hova és mennyi idő alatt akarsz eljutni, akkor tudsz figyelni arra, hogy mi működik és mi nem, min kell változtatni a cél elérése érdekében – ellenkező esetben minden közösségi médiára fordított energiád teljesen feleslegessé válik.

#2 Türelmetlenség

Bár tény, hogy a közösségi média egy hihetetlenül gyors és dinamikus világ, ez nem azt jelenti, hogy nincs szükség időre. Legyen szó blogról, Facebook oldalról, Twitterről, vagy gyakorlatilag bármiről – az óriási, többezrek által ismert és szeretett márkákat és vállalatokat kivéve – a közösségi marketing beindítása akár heteket, esetenként hónapokat is igénybe vehet.

Nem szabad feladni a lelkesedést – csak mert az első időszakban még nem fognak rengetegen foglalkozni veled. Azonban ha jól csinálod, aktív és figyelmes vagy, ez idővel változni fog. 

#3 Hiteltelenség

Ne mutasd magad másnak, mint ami vagy – egy idő után a rajongók észre fogják venni, és nem szeretik, ha nem az igazat mondod nekik. Követelik és értékelik az őszinteséget - nem mondhatsz valamit és teheted az ellenkezőjét.

#4 Nem egyirányú médium

A közösségi médiában nem egyedül vagy. Nem szabad úgy kezelni, mint egy újabb platformot arra, hogy állandóan magadat reklámozd. A fő cél az, hogy a rajongók (és potenciális fogyasztók) tetszését elnyerd, számukra szimpatikus tartalmat tudj létrehozni.

A közösségi média kétirányú csatorna. Ha bárki kérdez tőled, válaszolj, foglalkozz velük - csak úgy, mint ahogy a való életben is tennéd az ügyfélszolgálatra érkező emberekkel. 

#5 Az eszközöket használni kell

A minél sikeresebb közösségi média kampány elkészítéséhez rengeteg eszköz áll rendelkezésedre. A platformok által nyújtott lehetőségektől kezdve a rendelkezésre álló mutatószámokon át egészen a különböző segítő programokig rengeteg segítség van. Ezeket meg kell tanulni, mivel segítségükkel rengeteg probléma kiküszöbölhető - például a posztok egyenletesen vannak elosztva és egy szabadság miatt nem maradnak hosszabb időintervallumok tartalom nélkül. 

#6 Ne legyél unalmas

És végül az egyik legnagyobb hiba, ha unalmas vagy. Nagyon fontos a változatosság és az érdekesség. A közösségi média felhasználói szórakozni akarnak, szórakoztatásra vágynak. Csak azzal foglalkoznak, amiről úgy gondolják, hogy megéri az idejüket. 

Szólj hozzá! · 1 trackback

Social Bistro

Social Bistro

A Social Bistro egy online marketinggel foglalkozó továbbképzés, de jóval több annál: új és eredeti tudást ad az arra vágyóknak. www.socialbistro.eu

Friss topikok

Címkék

beágyazás (1) beágyazott poszt (1) blog (1) brand (1) business (1) connect (1) eladás (1) embedded post (1) érdekesség (1) értékesítés (1) facebook (8) Facebook (1) facebook admin (1) facebook oldal (1) facebook toplista (1) facebook továbbképzés (1) folyamatos fejlődés (1) graph search (1) hiú (1) hivatalos (1) honlap (1) humor (1) instagram (1) instagram video (1) jövő (1) karrier (1) keresés (1) kommunikáció (1) konverzió (1) közösség (1) közösségi háló (6) közösségi marketing (3) közösségi média (14) közösségi média kvíz (1) közösségi média tippek (1) kurzus (1) kutatás (1) kvíz (1) legsikeresebb (1) legtöbb (1) like (1) márka (1) marketing eredmény (1) marketing képzés (1) marketing továbbképzés (1) megosztás (2) myrtis creative (1) nyeremény (1) nyereményjáték (1) nyerj (1) önéletrajz (1) online (1) online kommunikáció (1) online marketing (5) online ügyfélszolgálat (2) optimalizáció (1) összekötés (1) reklám (1) search (1) siker (1) sikeres reklámok (1) simicz tamás (2) socialbistro (2) social bistro (10) social bistro képzés (2) social bistro közösségi média (1) social bistro kurzus (2) social bistro kvíz (1) social bistro marketing (4) social bistro marketing továbbképzés (2) social bistro quiz (1) social bistro tippek (2) social bistro továbbképzés (3) social media (6) szabályos (1) szeminárium (1) szépművészeti múzeum (1) tanulás (1) tartalommenedzsment (1) termék (1) tippek (1) top 10 (1) továbbképzés (5) trend (1) twitter (3) ügyfélszolgálat (1) üüzleti kommunikáció (1) üzlet (1) vicces (1) vine (1) weboldal (1) website (1) Címkefelhő

süti beállítások módosítása