Hogyan emelkedjen ki tartalmad a közösségi média zajából?
2013. 07. 19. 13 : 55
A közösségi média zaját már a saját bőrünkön is tapasztalhatjuk: legyen szó akármilyen témáról, egyszerűen többlet van az interneten keringő információkból.
A zajból való kiemelkedést nem csak az információtöbblet nehezíti, hanem az is, hogy az embereknek nincs türelme válogatni, keresgélni ezek között az információk között, tehát a legmegfogóbb lesz a nyertes a számukra.
Az online marketing elterjedésével azonban az általános felhasználó rengeteg vállalatnak, reklámnak céltáblájává vált, tehát megszámlálhatatlan mennyiségű információ éri egy nap. Ez idővel közönyösségből álló falat épít ki a felhasználó és az információ között, ezért fel kell kelteni az érdeklődést - ki kell emelkedni a zajból.
A cél egyértelmű: át kell törni a zajt, és meg kell szerezni a közönség figyelmét! Elsősorban blogokra érvényesek a következő tippek, de természetesen lehet őket alkalmazni más közösségi média megjelenéseknél is.
#Mondjam vagy mutassam?
Néha egy kép többet ér minden szónál, és ezt a felhasználók is bebizonyítják. Bármilyen egyéb média megjelenítése (videók, képek) sokkal vonzóbbá tesznek egy posztot a felhasználók számára - bizonyítottan több a megosztás egy sima, szöveges bejegyzéshez képest. (Ez igaz a Facbook posztokra is: több az elkötelezett felhasználó egy kép által!)
#Hogyan olvasnak az emberek?
Az emberek 79%-a nem olvassa el szóról szóra az interneten megjelenő cikkeket, bejegyzéseket, hanem csak átfutják őket.
Ezért megragadó címeket kell létrehoznunk, hogy egyáltalán ránk kattintsanak, illetve bekezdéseket átláthatóvá kell tennünk, könnyeddé.
#Azt add az olvasóidnak, amit elvárnak Tőled
Szervezd meg tartalmaidat úgy, hogy rendszerezve tudd átadni az információkat a felhasználóknak - így megspórolod nekik a plusz időt, amit az ömlesztett információk rendszerezésével foglalnának el.
#Integráció
A különböző platformokat próbáljuk meg a leghatékonyabb módon összekötni, hogy közönségünk ott követhessen minket, ahol neki a legkényelmesebb - legyen ez Twitter, Facebook, Pinterest, vagy YouTube
Írta:
Novák Rebeka
Források:
http://blog.lookbookhq.com/blog/bid/316189/Everyone-Wants-Multimedia-What-It-Means-for-B2B-Marketing
http://socialmouths.com/blog/2013/07/15/how-to-help-your-content-rise-above-the-noise/
6 közösségi média marketing hiba (amit elkerülhetsz)
2013. 07. 16. 10 : 23
Időnként mindenki követ el hibákat, amiket később ki kell javítani. Ez teljesen természetes dolog és nincsen ez máshogy a közösségi média világában sem.
Azonban rengeteg olyan hiba van, amelyet egy kis odafigyeléssel és utánajárással teljesen kiküszöbölhetsz. Az alábbiakban ezek közül a kiküszöbölhető hibákból olvashatsz egy válogatást.
#1 Nincs tervezés
A közösségi média marketing jelentőségét egyre jobban kezdi felismerni mindenki – és a növekvő trendből senki sem akar kimaradni, mert mindenki fél attól, hogyha kimarad, akkor lemarad. Úgyhogy gyorsan regisztrálsz egy Facebook-oldalt, azonban a platform valamiért nem akar működni – úgyhogy szépen lassan feladod az egészet és ezzel elesel egy remek lehetőségtől.
Mert, ahogy számtalan sikersztori is bizonyítja, a platform működik, csak tudni kell használni. Ha tudod, hogy honnan hova és mennyi idő alatt akarsz eljutni, akkor tudsz figyelni arra, hogy mi működik és mi nem, min kell változtatni a cél elérése érdekében – ellenkező esetben minden közösségi médiára fordított energiád teljesen feleslegessé válik.
#2 Türelmetlenség
Bár tény, hogy a közösségi média egy hihetetlenül gyors és dinamikus világ, ez nem azt jelenti, hogy nincs szükség időre. Legyen szó blogról, Facebook oldalról, Twitterről, vagy gyakorlatilag bármiről – az óriási, többezrek által ismert és szeretett márkákat és vállalatokat kivéve – a közösségi marketing beindítása akár heteket, esetenként hónapokat is igénybe vehet.
Nem szabad feladni a lelkesedést – csak mert az első időszakban még nem fognak rengetegen foglalkozni veled. Azonban ha jól csinálod, aktív és figyelmes vagy, ez idővel változni fog.
#3 Hiteltelenség
Ne mutasd magad másnak, mint ami vagy – egy idő után a rajongók észre fogják venni, és nem szeretik, ha nem az igazat mondod nekik. Követelik és értékelik az őszinteséget - nem mondhatsz valamit és teheted az ellenkezőjét.
#4 Nem egyirányú médium
A közösségi médiában nem egyedül vagy. Nem szabad úgy kezelni, mint egy újabb platformot arra, hogy állandóan magadat reklámozd. A fő cél az, hogy a rajongók (és potenciális fogyasztók) tetszését elnyerd, számukra szimpatikus tartalmat tudj létrehozni.
A közösségi média kétirányú csatorna. Ha bárki kérdez tőled, válaszolj, foglalkozz velük - csak úgy, mint ahogy a való életben is tennéd az ügyfélszolgálatra érkező emberekkel.
#5 Az eszközöket használni kell
A minél sikeresebb közösségi média kampány elkészítéséhez rengeteg eszköz áll rendelkezésedre. A platformok által nyújtott lehetőségektől kezdve a rendelkezésre álló mutatószámokon át egészen a különböző segítő programokig rengeteg segítség van. Ezeket meg kell tanulni, mivel segítségükkel rengeteg probléma kiküszöbölhető - például a posztok egyenletesen vannak elosztva és egy szabadság miatt nem maradnak hosszabb időintervallumok tartalom nélkül.
#6 Ne legyél unalmas
És végül az egyik legnagyobb hiba, ha unalmas vagy. Nagyon fontos a változatosság és az érdekesség. A közösségi média felhasználói szórakozni akarnak, szórakoztatásra vágynak. Csak azzal foglalkoznak, amiről úgy gondolják, hogy megéri az idejüket.