Te mennyire vagy közösségi média guru? Teszteld!
2013. 07. 12. 11 : 48
Ha már annyit beszéltünk arról, hogy az alkalmazások milyen fontosak egy Facebook oldalnál, itt az ideje bemutatni saját fejlesztésű rövid kis kvízünket!
https://www.facebook.com/socialbistro.0/app_390082161096754
Teszteld Te is, hogy mennyire vagy közösségi média guru ;)
A Social Bistro legújabb Facebook-ra fejlesztett alkalmazásával megtudhatod, hogy mennyire vagy képben a közösségi médiában! Ismered-e a történetét, a kifejezéseket, a szlengeket! A humoros játékkal akár belépőket is nyerhetsz a Szépművészeti Múzeumba, úgyhogy ne habozz: kvízre fel! :)
A közösségi média megjósolja a jövőt
2013. 07. 10. 10 : 32
Noha kétségkívül rengeteg információ nyerhető a közösségi médiából, ez elég ahhoz, hogy valós események kimenetelét megjósolhassuk?
Noreena Hertz, egy brit közgazdász mindenképpen igennel válaszol erre a kérdésre. Véleménye szerint a Twitteren és Facebookon történő véleményformálás elemzése az egyik legjelentősebb előrejelzési módszerré fog válni.
Hogy elméletét tesztelje, ő és informatikusokból, szociológusokból és közgazdászokból álló csapata azt tűzte ki célul, hogy a brit X-faktor győztesét megjósolják. Egy olyan algoritmust készítettek, mely nem csupán azt nézte, hogy kiről mennyit, hanem azt is, hogy kiről mit és milyen érzelmekkel beszélnek az emberek. Ennek elemzése alapján Hertz szerint képesek voltak minden héten pontosan megjósolni, hogy ki megy és ki marad – jobb eredményekkel, mint a fogadóirodák.
A fő probléma egyelőre a Hertz szerint, hogy a nyelv túlzottan komplex ahhoz, hogy a számítógép megértse, tehát, hogy jól lehessen használni az algoritmust, szükség van egy új tudományágra, mely az emberi tudományokat és a számítógépes tudományokat vegyíti.
Noha egyelőre csak egy televíziós tehetségkutató eredményének kiszámítására használták, véleménye szerint az algoritmus – a közösségi médiát használók nyelvezetének, pszichológiájának és kultúrájának megértése esetén – alkalmas lehet arra is, hogy politikai, vagy gazdasági eseményeket is jóval hatékonyabban előrejelezzen mindössze úgy, hogy odafigyel arra, hogy mit mond a világ.
Forrás: http://edition.cnn.com/2013/03/26/tech/noreena-hertz-social-media
Írta: Bene Zoltán