Graph search - hogyan használjam, mint marketing eszközt?
2013. 07. 27. 15 : 24
Most, hogy már a legtöbb magyar felhasználóhoz is megérkezett a Graph Search, nem árt beszélni arról, hogyan lehet kihasználni ezt a lehetőséget, mint marketing eszközt.
Az új keresési felülettel ugyanis sokkal jobban megismerhetjük a környezetünket, a rajongóinkat, a versenytársainkat, és így nagyobb esélyünk van célzott kampányokat készíteni.
#Adminként használhatod az oldalad Graph Search-ét:
- a rajongóid közelebbi megismerésére
- az érdeklődési körük jobb megismerésére
- azonosítani tudod, hogy rajongóid milyen munkahelyről érkeztek hozzád
- megismerheted a konkurencia rajongóit
- azonosíthatsz potenciális üzleti partnereket
- felülemelkedhetsz a Facebook-on folyó versenyen
Konkrét tippek:
#Keress kollégákat!
Írj be egy közös pontot, melynek valószínűleg az összes kollégád rajongója, és találd meg régi ismerőseid! Ezáltal építheted ki a Facebook előtti kapcsolati hálód is!
#Nézd meg, hogy az ismerősök közül kik lájkolták eddig az oldalad!
Akik még nem, nekik küldhetsz személyre szabott meghívót, és így még több emberhez juthat el az oldalad.
>>> Ismerősök, akik kedvelték az "oldal neve"
EN: My friends who like page "name"
#Keress csoportokat, amik az oldalad érdeklődéséhez tartoznak!
Lépj be a csoportokba, és ossz meg releváns és nem zavaró információkat a saját oldaladról is.
>>> Csoportok a/az "érdeklődési kör"
EN: Groups of people who like "topic"and like "page name"
#Nézd meg, hogy a te rajongóid milyen más oldalakat követnek!
>>> Ismerősök, akik kedvelték az "oldal neve" , majd rákattinthatsz az ismerősökre
EN: Pages liked by people who like "page name"
#Ismerd meg a rajongóidat!
>>> Filmek/Könyvek/Zenék amiket a "oldal neve" rajongói kedveltek
EN: Movies/Music/Book liked by people who like "page name"
Mindehhez hozzáférhetsz a megfelelő kulcsszavak használatával! Semmi trükk, semmi varázslat, csak egy kis odafigyelés és megfelelő párosítások!
Próbáljátok ki Ti is és ismerjétek meg célközönségeteket Facebook-on amennyire csak lehet :)
Írta:
Novák Rebeka
Forrás:
http://www.socialmediaexaminer.com/facebook-graph-search-marketing/
Dobd fel a közösségi önéletrajzod!
2013. 07. 23. 16 : 05
Manapság gyakorlatilag mindenki rajta van valamilyen közösségi oldalon – legyen szó Facebookról, Twitterről, LinkedInről. Szépen fokozatosan a közösségi média beleszivárog a munka világába is: nem kifejezetten meglepő, hogy egyre több vállalatnál a CV mellett a „közösségi önéletrajzot”, a digitális lábnyomodat is ellenőrzik.
Sőt, mi több – számos HR szakértő mesél arról, hogy ez a digitális lábnyom már a közeljövőben ki fogja váltani a hagyományos önéletrajzot. És ha ez igaz, mindennél fontosabb, hogy a közösségi önéletrajzod készen álljon a kihívásokra – mutatunk három példát, hogy mivel érheted el ezt.
Forrás: http://www.viralblog.com
#1 Üzleti közösségi oldalak
A professzionális közösségi oldalak, mint a LinkedIn egyre több lehetőséggel bírnak mind a munkakeresés, mind a toborzás területén. A hagyományos önéletrajzra hasonlító adatlapon feltüntethetjük a korábbi munkatapasztalatainkat és képességeinket, amiket ismerőseink értékelhetnek, megerősíthetnek. A rendszer ezek alapján automatikusan ajánlja a profilhoz illő munkahirdetéseket.
A LinkedInen továbbá számos csoporthoz lehet csatlakozni foglalkozás vagy érdeklődési kör alapján – csatlakozz ilyen csoportokhoz, bizonyítsd be tudásod, ismerj meg minél több hasonló érdeklődésű embert, hogyha bármikor munkát kéne keresned, tudd, hogy hol kell elkezdeni…
#2 Facebook, Twitter és társaik
Egyre több vállalat keresi következő dolgozóját a Facebook, a Twitter és a Google+ segítségével és egyre természetesebb megnézni a jelentkező profilját ezeken az oldalakon - éppen ezért mindenképpen ajánlott alaposan átnézni Facebookon a privacy beállításainkat, nehogy a munkáltató valami olyat tudjon észrevenni az adatlapunkon, aminek egyáltalán nem örülünk. A legszerencsésebb talán az, hogyha ismeretlen személy (vagy a főnökünk) csak semleges információkat tudhat meg a közösségi oldal alapján és nem feltétlenül mindössze a jelentkezési időszak alatt.
Továbbá a cégek Facebookon és Twitteren található karrieroldalai remek lehetőséget adnak arra, hogy gyorsan és egyszerűen interakcióba léphessünk egy-egy szimpatikus vállalattal és gyorsan értesüljünk a változásokról.
#3 Bizonyítsd a tudásod a blogodban
A blogok remek, utánozhatatlan lehetőséget biztosítanak számodra ahhoz, hogy bebizonyítsd, hogy mennyire értesz egy adott szakterülethez. Legyen szó hobbiról vagy szakmáról, egy jó minőségű szakmai blog rengeteget dobhat a "hitelességeden". Természetesen ez az elején nem feltétlenül egyszerű belejönni és sokat kell foglalkozni vele, viszont ha jól csinálod, hamarosan az adott téma egyik megbízható szakértőjeként tudod beállítani magad a közösségi média segítségével.
Írta:
Bene Zoltán
Forrás:
http://www.social-hire.com/career--interview-advice/3510/pimp-your-social-cv---a-recruiters-advice?utm_source=smt