15 másodperc hírnév, avagy milyen is az új Instagram videó!
2013. 06. 22. 17 : 11
Az alapvetően fotómegosztó oldal, az Instagram az elmúlt években tovább gyarapította rajongó táborát, mára már több, mint 130 millió aktív felhasználó van jelen az oldalon. Ezt többek között köszönheti annak is, hogy tavaly a Facebook majdnem egymilliárd dollárért felvásárolta a céget és így még erőteljesebb alapot adott bázisának.
Az elmúlt idő trendjei alapján azt vehettük észre, hogy a sokatmondó, illetve érzéseket átadó képek vették át az irányítást az információközlő képek felett. Erre a logikára építve először megjelentek a gif-ek, amiket az internet népe szeretettel fogadott, majd később megjelent egy új eszköz is, a Vine, mellyel 6 másodperces videókat tudtunk készteni, majd azokat Twitter-en keresztül megosztani a nagyvilággal. A Vine mára már teljesen beolvadt a Twitterbe, de sikere követendő példává vált.
Sok találgatás után, miután a Facebook újabb titokzatos sajtótájékoztató leveleket küldött ki a szerencséseknek, kiderült: bizony az Instagram is követi a trendet, és 15 másodperces videó megosztására teszi alkalmassá ezt a képmegosztó felületet.
Emellett az új funkció mellett természetesen a régi funkcióit is megtartja: a videókat, csak úgy, mint a képeket szerkeszthetjük különböző grafikus szűrőkkel. Az alkalmazás könnyíti a felvétel utó-javítását is: szoftveres képstabilizátorral javítja fel a remegő, be-bemozduló kézzel felvett videóinkat.
Sokak szerint az újítás nem is igazi, hiszen az ötletet már előttük megvalósította a Vine - én inkább úgy értékelem, hogy igazodnak a trendekhez. Úgy látom, hogy egy egyszerű képmegosztó a mai felületeken már nem tud megélni. A videó, a mozgó emlékek megörökítése az okostelefook terjedésével újra egyre népszerűbbé válik, ezért ez a lépés kikerülhetetlen. Természetesen az igazi az, amikor valaki nem követi és másolja a trendeket, hanem megteremti azokat - ennek a megvalóstása viszont rengeteg munka és tanulás.
Mi a tudás megszerzését tudjuk élvezhetőbbé és hatékonyabbá tenni!
www.socialbistro.eu
www.facebook.com/socialbistro.0
Írta:
Novák Rebeka
Forrás:
http://blog.instagram.com/post/53448889009/video-on-instagram
livestream az sajtókonferenciáról
Hiú vagy? A közösségi média megmondja!
2013. 06. 18. 10 : 42
A Facebook tükör, a Twitter pedig a hangosbeszélő.
Legalábbis a Michigan-i egyetem egy kutatása szerint, amely a közösségi média egyre általánosabb használatát helyezi párhuzamba a világszinten növekvő nárcizmussal.
Panek, Nardis és Konrath szerint azok a fiatalok, akik magasabb értékeket szereztek narcisszizmus-teszteken, általában többet twittereztek, míg a középkorúak közül a narcisszistább típusok inkább Facebookon voltak aktívak.
A kutatók szerint a Facebook egyfajta tükörként funkcionálhat, mivel megalkothatod saját képedet, utána pedig lehetőség van figyelni, hogy milyen visszajelzéseket kapsz, továbbá hogyan reagálnak rád a többiek. A Twitter pedig azért hangosbeszélő, mert a fiatalok saját véleményüket próbálják a lehető leghangosabban közvetíteni és a lehető legtöbb embert meggyőzni.
A kutatók szerint fontos továbbá azt is megvizsgálni, hogy a felhasználók milyen gyakran posztolnak és átlagosan mennyi időt töltenek mások posztjainak és kommentjeinek olvasásával.
Noha a tanulmány talált korrelációt a közösségi médiahasználat és a nárcizmus között, azt sajnos nem tudták megállapítani, hogy a narcisszizmus vonja-e maga után az intenzív használatot, vagy éppen fordítva, az intenzív használat tesz-e minket narcisztikus hajlamúvá.
Írta:
Bene Zoltán